Linképítés

Szerző: Optimalizáló - Dátum: - Kategória: Linképítés

Linképítésről amit érdemes tudni ha magunk szeretnénk csinálni vagy ha céget bízunk meg a feladattal. Az első fontos dolog, hogy tudjuk, hogy ha azért csináljuk a linképítést márpedig miért másért csinálnánk, hogy a keresőkben jobb helyezést érjünk el azzal megsértjük a Google szabályzatát amit érdemes elolvasni: linkkel elkövetett csalás, ezért mindenképp úgy kell csinálnunk, hogy a Google számára az ne legyen teljesen egyértelmű.

Linképítés

Mi az a linképítés és miért kell?

A Google fő algoritmusa még mindig azon alapszik, hogy egy oldalra hány oldalról mutat hivatkozás, mert ha egy oldal népszerű a többi oldal körében akkor valószínűleg értékes tartalmakat oszt meg és a látogatók számára is értékes lehet ezért előrébb sorolja a találati listákon. A linképítéssel látogatókat is szerezhetünk, de sajnos ez a legtöbb katalógusnál nincs így. Fontos, hogy az oldalunkra látogatókat is szerezzünk más forrásból mint a Google, mert ezt is figyeli, vagyis a leggyorsabban akkor érhetünk el valamit ha értékes releváns oldalakra kerülünk ki az oldalunk linkjével és egyéb forrásokból akár adwords vagy banneres hirdetés, email marketingből látogatókat szerzünk az oldalunkra.

Mikre kell odafigyelnünk a linképítésnél:

  1. Az épített linkek száma
    Ezt nagyon nehéz megmondani, hogy mondjuk egy új oldalra mennyi linket szabad építeni, egyes cégek havi 5-10 linket vállalnak mások pedig akár 50-100 linket is bátran építenek, szerintem a legfontosabb, hogy a kezdetben minél értékesebb és relevánsabb linkeket építsünk és nem a mennyiség a lényeg. Véleményem szerint egy oldalra építhető linkek száma függ az oldal látogatottságától is, vagyis ha az oldalunkat naponta 4-5 ember látogatja elég valószínűtlen, hogy az az 5 ember mind írni fog az oldalunkról, vagyis minél nagyobb az oldalunk látogatottsága annál több linket építhetünk.
  2. Releváns és irreleváns linkek
    A releváns linkek építése nagyon hasznos, hiszen olyan oldalakról mutatnak az oldalunkra linkek amiknek hasonló a tartalma, releváns oldalak lehetnek teljesen hasonló témával foglalkozó oldalak, például ha egy játékos oldalról mutat link a főoldalról a mi játékos oldalunkra, ez a legjobb backlink számunkra, de ha egy aloldalról kapjuk a linket az is nagyon jó, ha egy katalógusból kapjuk egy linket egy releváns kategóriából ez már csak közepesen jó nekünk, és ha egy irreleváns oldalra kitetetjük a linkünket már nem jelent sokat, sőt hamar büntetés lehet a díja.
  3. Egyedi szöveg környezet
    Szintén nagyon fontos dolog ha linket építünk vagy linket építő céget bízunk meg, hogy minden link beküldés egyedi szöveggel történjen és minél hosszabb vagyis minél több karakterszámmal.

Ha magad csinálod a linképítést:

Fontos, hogy ha találsz egy katalógust amibe teljesen ingyen beküldheted a linkedet, ezt ne feltétlenül tedd meg, próbálj arra törekedni, hogy csak a minőségi katalógusokba regisztrálj, mert a minőségtelen katalógusok sokkal többet árthatnak mint segítenek. Az is megfontolandó, hogy mekkora terjedelmű szövegeket írsz, ha lehet ezt mindig a lehető legtöbb karakterszámmal tedd meg, 400 karakter alatt ne is nagyon regisztrálj és az igazán jó az 1500-2000 karakteres szöveg amiben már többször szerepelhetnek azok a kulcsszavak amelyek érdekesek lehetnek a weboldalad számára. Fontos, hogy a kulcsszavakat minél többféleképpen használd a leírásban például ha a linképítés kulcsszóra hajtasz akkor a leírásban használhatod a kulcsszavakat ebben a formákban: linképítés, linkek építése, linképítő, linképítők, linket építeni, linkek építését  stb. De ezt sem szabad túlzásba vinni, igyekezz arányosan használni a kulcsszavakat a szöveg hosszúságával.

Ha magunk kezdjük el építeni a linkeket és most csinálunk ilyet először akkor elsőre sok energiát kell befektetnünk az igazán jó katalógusok felkeresésével, de mire is kell odafigyelni a katalógusoknál, hogy melyikbe is érdemes beküldenünk a linkünket.

  1. A katalógus pagerank-ja
    Ha minőségi linkeket szeretnénk építeni akkor a pr3 alatti katalógusokkal ne is foglalkozzunk. Ehhez szeretnék ajánlani egy nagyon szuper plugint Google chrome böngészőhöz: Open SEO stat ha feltesszük ezt a plugint akkor ha megnyitunk egy oldalt azonnal láthatjuk, hogy milyen pagerank-al rendelkezik: pagerank A böngészőnk címsora mellett jelenik meg ez a kis ikon. Egyébként a plugin sok másra is nagy segítség a keresőoptimalizálás szempontjából és ami a legjobb, hogy ingyenes.
  2. Milyen linket kapunk?
    Átugrós link:
    A legtöbbször beregisztrálunk egy katalógusba és nem is értünk el vele semmit legalábbis a linképítést illetően, ezek a linkek az átugrós linkek vagyis ha ráhúzod a linkre a kurzort akkor a google chrome esetéban a bal alsó sarokban láthatod a link eredeti hivatkozását ha itt azt a webcímet látod amit beregisztráltak és nem valami hosszú php, jump linket akkor érdemes regisztrálnod, de ha nem akkor a Google nem fogja figyelembe venni ezt a linkedet.
    Nofollow link:
    Ez az a link amikor megmondjuk a Google-nek, hogy ne kövesse az oldalt, ezt 2 féleképen ellenőrizheted, válassz ki a kiszemelt katalógusban egy adatlapot és chrome esetében jobb klikkel kattints a linkre és elem megtekintése és alul megjelenik a forráskód amiben ez a lényeg számodra:
    nofollow-linkepites
    És ha a kódban látod a rel=”nofollow” -ot akkor innen ilyen linket fogsz kapni, de ha egy magas PR-oldaltól kapsz ilyen linket akkor is érdemes beregisztrálnod, mert a Google nem teljesen közömbös ezekkel a linkekkel, de nem is veszi teljes értékűnek, de ami előny, hogy büntetést biztosan nem kapsz a nofollow-os linkekért.
    Do follow link
    Ez az a link ami nekünk kell! Mert ezt a Google számításba veszi, az ilyen linkeknél a forrásban nincs természetesen benne, hogy rel=”dofollow” bár benne lehet de az esetek 99,9% ban nincs, de ettől még dofollow linket kapunk.
  3. Viszontlink
    Az egyes katalógusok viszont linket kérnek cserébe ami valahol érthető, csak a Google már figyeli azt is, hogy hol van linkcsere és nem veszi figyelembe, így ha olyan katalógust találtunk ahol ki kell raknunk az oldalunkra a katalógus linkjét inkább ne is regisztráljunk hiszen ezzel egyértelművé tesszük a Google előtt, hogy ezt mi magunk csináltunk, viszont ha olyan katalógussal találkozunk ahol más oldalra mutató linket kell kitennünk akkor már kicsit más a helyzet, vagy ha a katalógus megengedi, hogy egy másik oldalunkra tegyük ki a viszontlinket akkor is regisztrálhatunk bátran.
  4. Releváns link
    Nagyon fontos, hogy releváns linket kapjunk, a leg relevánsabb link az, ha az oldal egész témájával kapcsolatos a katalógus, bár a legtöbb katalógusban minden téma megtalálható, így ez elég nehéz, de például ha játékos oldalunknak szeretnénk egy teljesen releváns katalógust akkor ilyen a jatekutca.hu vagy ha takarítással foglalkozunk akkor a takaritolap.hu ezek a katalógusok ilyenkor főnyereménynek számítanak akkor is ha csak pr 1-2. A vegyes katalógusoknál pedig az adatlapunkról kaphatunk kevésbé, de azért releváns linket, ezért is fontos, hogy minél hosszabb szöveget írjunk, hogy minél relevánsabb környezetből érkezzen a link. A lap.hu oldalaknál például relevánsnak számítanak az aloldalas domainek miatt érdemes mindegyikbe beregisztrálni az oldalunkat amellyel relevánsak vagyunk.

Ha kezdők vagyunk és már tudjuk, hogy milyen katalógust keresünk akkor ebben a legjobb segítségünk a Google maga. Ha például játékok témában szeretnénk linket építeni akkor írjuk be a keresőbe: játékok linkek és keresgéljünk katalógust vagy pr cikk oldalakat ahová beküldhetjük az oldalunkat, ha a Google találati listáján első második oldalon találhatunk egy katalógust de csak PR1 akkor is regisztráljunk bátran, hiszen a legjobb értékelés ha a találati lista elején van egy oldal.

Ha már többen olvassátok a blogot és írtok hozzászólásokat akkor megosztok veletek pár olyan katalógust ahová érdemes beküldeni az oldalatokat, lesznek köztük pr5, pr6, pr7 oldalak is és olyanok is amelyeket nem moderálnak vagyis azonnal megjelenik az oldalon amint beküldted.

Hozzászólás beküldése

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.